Om kursene

Nybegynner:

Kurset for deg som er helt fersk i pole og prøver for første gang. Her vil du lære å bli fortrolig med å bruke stangen som et treningsverktøy og du vil lære det grunnleggende innefor poleteknikk, fra forskjellige grep, gå rundt stangen, til basic spins og floorwork. 

Litt øvet:

Pole nivåer  
Nybegynner
Kurset for deg som er helt fersk i pole og prøver for første gang. Her vil du lære å bli fortrolig med å bruke stangen som et treningsverktøy og du vil lære det grunnleggende innefor poleteknikk, fra forskjellige grep, gå rundt stangen, til basic spins og floorwork. 
Litt øvet
For deg som har gått et nybegynnerkurs eller har trent litt pole før og er komfortabel med basic spinns og floorwork. På dette kurset vil du lære mer avanserte spinns, kombinasjoner av spinns, variasjoner av klatring og vi vil starte forsiktig med basic inversjoner, altså å være opp ned i stangen. Vi vil også jobbe mye med å bygge styrke til å klare mer utfordrende triks oppe i stangen. 
Øvet
Vi går videre fra litt øvet nivå og beveger oss mer opp i stangen. Eksempler på hva du vil lære her er inside/outside leghang, superman, butterfly, jadesplit, intro til shouldermount, kombinasjoner oppi stangen, mer avanserte spins og floorwork. Noen nødvendige forkunnskaper er: Trygg i basic invert slik som eagle og krusifiks, fankick, god klatreteknikk, holde spins i 360 grader med god kontroll på kroppen. 
Pole avansert
Kurset for deg som har trent pole en god stund og er veldig trygg og komfortabel med å være opp ned i stangen. Eksempler på hva du lærer her er, shoulder mount, ayshia, handspring, brass monkey, flag, og lengre og mer avanserte kombinasjoner.
Noen nødvendige forkunnskaper er: kunnskap om forskjellige grep, inside og outside hook switch, butterfly, jadesplit, head og handstand mot pole/vegg
NybegynnerFor deg som er helt fersk i pole og prøver for første gang. Her vil du lære å bli fortrolig med å bruke stangen som et treningsverktøy og du vil lære det grunnleggende innefor poleteknikk, fra forskjellige grep, gå rundt stangen, til basic spins og floorwork. 
Litt øvet:

For deg som har gått et nybegynnerkurs eller har trent litt pole før og er komfortabel med basic spinns og floorwork. På dette kurset vil du lære mer avanserte spinns, kombinasjoner av spinns, variasjoner av klatring og vi vil starte forsiktig med basic inversjoner, altså å være opp ned i stangen. Vi vil også jobbe mye med å bygge styrke til å klare mer utfordrende triks oppe i stangen. 

Øvet 1:

Vi går videre fra litt øvet nivå og beveger oss mer opp i stangen. Eksempler på hva du vil lære her er inside/outside leghang, superman, butterfly, jadesplit, intro til shouldermount, kombinasjoner oppi stangen, mer avanserte spins og floorwork. Noen nødvendige forkunnskaper er: Trygg i basic invert slik som eagle og krusifiks, fankick, god klatreteknikk, holde spins i 360 grader med god kontroll på kroppen. 

Øvet 2:

For deg som er trygge på alt du lærte på øvet 1. Her vil vi jobbe med mer variasjoner av triksene, lengre komboer og mer utfordrende triks. Nødvendige forkunnskaper er: Butterfly, inside/outside leghang, shouldermount.


Pole avansert:

Kurset for deg som har trent pole en god stund og er veldig trygg og komfortabel med å være opp ned i stangen. Eksempler på hva du lærer her er deadlifts, ayshia, handspring, brass monkey, flag, og lengre og mer avanserte kombinasjoner. Noen nødvendige forkunnskaper er: Kunnskap om forskjellige grep, inside og outside hook switch, extended butterfly, jadesplit, head og handstand mot pole/vegg, inverts oppe i stangen. 

Spinningpole: 

Her setter vi stengene i spinningmodus og flyr. Fokus på flow. Du vil lære hvordan du styrer farta på spinningpole, fine komboer og triks som gjør seg godt på spinning. Åpent nivå, men du må kunne klatre å ha styrke til å gjøre en pull up i stanga. 

Styrke og Stretch: 

Tissue/Aerial silks:

Tissue er tøystykker som henger fra taket som vi trener i. Dette er luftakrobatikks trening som utfordrer både styrke og fleksibilitet. På disse timene er det åpent nivå og ingen forkunnskaper kreves for å bli med.